Partnerzy serwisu:
Komunikacja

PKP PLK walczy o lepszą informacje pasażerską

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
PKP PLK walczy o lepszą informacje pasażerską
fot. PKP PLK
PKP PLK przeanalizowała zapotrzebowanie na wdrożenie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP) na swojej sieci. W ramach realizowanych obecnie projektów nowe urządzenia będą się pojawiać tam, gdzie jest najwięcej pasażerów, np. w Warszawie.

W lutym PLK S.A. ogłosiła przetarg na wyposażenie 51 stacji oraz przystanków w aglomeracji warszawskiej w urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP). W jego skład wejdą wyświetlacze z rozkładem jazdy, system monitoringu i nagłośnienia, etc. a całość ma zostać sfinansowana ze środków KPO. To jeden przykładów nowego podejścia PLK S.A. do informacji pasażerskiej – ma się ona teraz pojawiać tam, gdzie pasażerów jest najwięcej.

– W ciągu ostatnich miesięcy zrobiliśmy szczegółową, wielokryterialną analizę kilkunastu aglomeracji na terenie całego kraju, inwentaryzując dzisiejsze wyposażenie stacji w System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP). Sprawdziliśmy standardy dla poszczególnych stacji w zależności od ich kategorii oraz planowane projekty inwestycyjne, obejmujące SDIP. Biorąc pod uwagę to wszystko oraz potoki podróżnych na poszczególnych liniach w aglomeracjach, ustaliliśmy priorytety inwestycyjne – mówi Piotr Wyborski, prezes zarządu PLK S.A..

Dodaje przy tym, że w miarę dostępnych środków finansowych lub realizacji projektów inwestycyjnych PLK S.A. chce sukcesywnie wyposażać w SDIP te linie, na których jest najwięcej pasażerów.

– Chcemy też ujednolicić i dopracować i tak już zmodyfikowany w zeszłym roku standard. Zależy nam na tym, żeby był to system, który jest nie tylko optymalny kosztowo w fazie inwestycji, ale również w fazie utrzymania. Dobrym tego przykładem są potrzeby dużych stacji na terenie aglomeracji warszawskiej i przystanki, na których tego systemu nie było, a na których zatrzymują się setki pociągów dziennie. W ramach dostępnych środków KPO uruchomiliśmy jeden z projektów, który ma za zadanie wyposażenie tych stacji – podkreśla Wyborski.

Niestety obecnie część urządzeń znajduje się ciągle w rękach PKP SA więc prowadzone przez PLK S.A. działania nie obejmą dworców zarządzanych przez tą spółkę.

– Jeśli chodzi o SDIP na styku z PKP S.A., to na części obiektów zarządcy dworców umiejscowione są wyświetlacze w różnym wieku i o różnej sprawności technicznej. Potencjalne przeniesienie urządzeń SDIP zainstalowanych w budynkach dworców wymagałoby szczegółowej analizy technicznej oraz ustalenia na jakich zasadach będą miały funkcjonować urządzenia zlokalizowane na terenach i w nieruchomościach PKP SA – dodaje Wyborski.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij